Prinderea T este utilă pentru ancorarea de capota sau portbagajul mașinii a caiacului (în cazul meu) sau a altor mărfuri de transportat.
Pentru realizarea acestui sistem vom avea nevoie de:
Șnurul folosit de mine este de 4mm, din poliester (PES), cu o forță de rupere de 352 kg (~3520N). În momentul când acesta este înnodat, forța de rupere poate să scadă la jumătate, în jur de 175 kg (~1750N).
Din bara de lemn tai o bucată de 11 cm. O șamfrenez un pic la capete pentru a nu fi tăioasă. De ce 11 cm? Păi, cam atât este de lată palma mea. Ca lungime, recomand dimensiuni între 10 și 12 cm.
Din sfoară tai o bucată de 116 cm. Aceasta ne asigură o lungime la final de 30 cm.
Urmează înnodarea capetelor sforii, folosind nodul Double Fisherman’s.
Nodul Double Fisherman înainte de strângere. Nodul Double Fisherman înainte de strângere. Nodul Double Fisherman strâns.
Și ultimul pas este fixarea sforii pe bucata de lemn folosind un nod Prusik.
La fiecare utilizare eu verific ca sfoara să fie pe mijlocul lemnului și să fie strânsă.
Cumpără acum un set dacă încă nu te simți încă confortabil să ți-l faci sau dacă te grăbești în a avea unul.